Home | Blog | Inglese per tutti | Verbi frasali

VERBI FRASALI


Phrasal verbs are very common in English, especially in more informal contexts. They are made up of a verb and a particle or, sometimes, two particles. The particle often changes the meaning of the verb.

(I verbi frasali sono molto comuni in inglese, soprattutto in contesti più informali. Sono costituiti da un verbo e una particella o, talvolta, da due particelle. La particella cambia spesso il significato del verbo.)


Separable

With separable phrasal verbs, the verb and particle can be apart or together. However, separable phrasal verbs must be separated when you use a personal pronoun. 

(Con i verbi frasali separabili, il verbo e la particella possono essere separati o insieme. Tuttavia, i verbi frasali separabili devono essere separati quando usi un pronome personale.)


Non-separable

Some phrasal verbs cannot be separated. Even when there is a personal pronoun, the verb and particle remain together

(Alcuni verbi frasali non possono essere separati. Anche quando c'è un pronome personale, il verbo e la particella rimangono insieme)


With two particle

Phrasal verbs with two particles are also inseparable. Even if you use a personal pronoun, you put it after the particles. (Anche i verbi frasali con due particelle sono inseparabili. Anche se usi un pronome personale, lo metti dopo le particelle.)


List of phrasal verbs



Scritto da www.brunogalazzi.com il 24/12/2022

BLOG

Approccio digitale | Inglese per tutti | Utilities

Spazio virtuale condiviso dedicato ad appunti, note e pensieri, per un approccio di base ad utilità comuni in campo digitale e non solo.


Per collaborazioni e informazioni contattare il numero 393.1928590 o la mail info@brunogalazzi.com